23 Temmuz 2017 Pazar

Yeniden İş ve İdeal İş Nedir?


İşe başlıyorum haftaya. Aslında, bu gelişme 'artık işverenden maaş almıyım, kendi ekmaamı kendim kazanayım' dediğim aşamada oluştu.

Hayat ne tırıvırı. Sen rest çekince, sana daha iyi seçenekler teklif ediyor. Hemen 'ne vereyim abiime' çekiyor. Sen el pençe divan durunca ise hizmet, vasat. Aslında bazen gerçek olduğun kişi yerine, olmak istediğin insan gibi davranınca, kumar da olsa, kazanıyorsun. Zaten gerçekte olduğun kişi kıvamına da hep bu deneme-yanılmalarla gelmemiş miydin?

Neyse, detayları geçelim. Sonuçta, bir şeylere hayır diye diye, 'uygun' iş bana geldi. Bundan sonrası metro, bundan gayrısı kentkart diyorum. Önceki işimden severek ayrılmıştım, malum. Hatta durumu bir adım arabeske taşıyıp 'yine kavuşacağız senle iş, yine beraber olacağız' diye veda ettiydim. Fazla sürmedi, ertesi hafta biz bu toplantıyı yaptık yeni mekanla. Bir şeyi çağırmak.

Bunca iş tecrübem, ve ardından işsizlik tecrübemle bir ideal iş tanımlaması yapacak, hakkında quote'lar yazacak seviyedeyim sanırım.


İdeal iş nedir?

➤İdeal iş, ideal iş olmadığını öncelikle kabul ettiğin iştir.

➤Maaşı 'çok para almak' kıstasından ayırıp, hayat şartlarını mutlaka kalkındırabildiğin iştir.

➤Leşini çıkarmayan, herkesin tatil yaptığı vakitlerde senin ıssız metroda işe gitmediğin, okulu bile tatil olan bebenden ayrı kalmadığın iştir.

➤Gelişmek istediğin alanda bünyesinde uzmanların bulunduğu iştir.

➤Evine max 30 dakikada ulaşabildiğin iştir.

➤Çalışırken rahatça inisiyatif almak istediğin, o konfor ve güveni bulabildiğin ortamdır.

➤İşverenin iş verdiğini çok çaktırmadan, 'beraber iş halleden' rolünde olduğu iştir.

Bu maddeleri ideal iş tanımını genelleyerek düşündüm. Kendi mağdur olduğum durumları düşünerek listelemedim, çünkü bu maddelerden yalnızca iki-üç tanesiyle sorunum olmuştur sanırım en fazla. Fakat ortalamasını alırsak, ideal iş genel görüntüsüyle bu olmalı. Anneler için ideal iş nasıl olur (küçük bebeli anneler tabi) onu da bi ara yazmak istiyorum. O konuda fantezilerim var <3

Yine kapağı işverene attık ancak, şu kendi ekmaanı kazanma konusunda artık yeni şeylere cüret edebilecek bir ara yüzüm olduğunu hissediyorum. O zaman bi kahve!


20 yorum:

  1. Hayırlı uğurlu olsun diyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı olsun kahvem. Ne kadar bilinçli bir insansın: "gelişmek istediğin alanda, bünyesinde uzmanların bulunduğu iştir" keşke böyle bir kriterim olsaymış yirmi beş sene evvel. O zaman çalışma hayatına karşı bu kadar fobik olmazdım belki.

    Biliyor musun sabahtan beri senin için kafamda "içerik pazarlaması" denen şeyi evirip çeviriyorum. Kendi podcast ini yapsa ya Kahve diyorum. Doğru düzgün dinleyebileceğim bir radyo programı yok kahvaltımı yaparken. Boş konuşmayan ama çok da pür dikkat dinlenmesi gerekmeyen eğlenceli ama IQ su yüksekçe bir program mesela. Aslında kendim de podcast yapmak isterdim günün birinde. Senden bunun inceliklerini öğrenmek isterdim. Hemen şimdi değil ama bir gün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilinç, çok dayak yediğimden gelmiş olabilir Joe'm. Biliyorsun uzun süre işsiz ve çaresiz kaldım burda. Sanırım kırdım o kısır döngüyü. Biraz farklılık yaratıp :)

      Senin 25 seneki önceki yaşında, kim vizyonlu olabilir ki? Herkesin sümüklü çocuk çağı. 25 sonrası başlıyor aydınlanmalar. Benim o da değil. Daha geç : ))

      Ben de heves etmiştim bir şeyler konuşsam mikrofona diye. Hatta teknik altyapı da var evde bunun için. Senin bu öneriyi getirmen benim için iltifat.

      kendimden sıkılmadığım bir vakit belki yaparım da, düşünsene yakın yerlerde yaşadığımızı. haftada bir buluşup mikrofona beraber konuştuğumuzu. harika bir sohbet olurdu. anıl, vs. sesleri de konuk alırdık. vay.

      Sil
  3. Hayırlı olsun umarım her şey güzel ilerler xo

    YanıtlaSil
  4. Bu hayat klişesi mutlu eden türden, al da başına çal deyince 10 tane seçenek sunuyor... Cok sevindim, bu sefer cok daha iyi olur umarım! Sen zaten artık kafa olarak tamamsin ;)
    İdeal is listene de bayildim, yoksaaa bir yerde konuşmuş olabilir miyiz bunlarii ayni benim dusuncelerim diye salak salak düşünecek kadar katılıyorum her birine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdin mi maddeleri? Aslında daha çoğaltırdım da, bu kadarı bile olsa bence ideal iş 2017 Türkiyesinde.

      Kafa olarak tamamım Mızmız, hadi bulanmasın hiç <3
      Teşekkür ederiiim.

      Sil
  5. Hayırlı olsun! :) vallahi şahane özetlemişsiniz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Zor değil, herkes kendi idealini yaratabilir sanki. Yaratalım nolur ya. Nefret ediyorum mutsuz iş anılarından. Dinlemekten de yaşamaktan da.

      Sil
  6. o kadar zamandır yazılarını takip ediyorum ama ne iş yaptığını hiç düşünmemiş ve takılmamıştım bu detaya. iyi mi kötü mü bilemedim bu. :) yeni iş için tebrikleer. ideal iş tanımındaki her şeye sahip gibiyim ama nedense hala bir arayış içerisindeyim sanki bir şeyler eksik ya da farklı olmalı gibi. bilemiyorum. bir de bir iş yerindeki ya da bir görevdeki ideal süre görüşünü alalım haha :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben pek altını çizmedim yaptığım işin. Ben de seni merak ediyorum yaa jshadjkg. Valla az önce yorumunu okuyunca, tuvalette düşündüm. Ya Mutlu Keçi'nin işi neydi ki diye, hatırlayamadım sjahdjdh. Grafiker izlenimi veriyorsun sanki. Ben haberci kökenli editörüm diyim. Şimdilerde sosyal medya yazarı olarak evrilttim işimi.

      İdeal süre, şu olabilir. Bulunduğun konumda daha da ilerleyebileceğin ya da çoğaltabileceğin şeyler var mı? Yoksa o işçilikte olabilecek son yerde misin? Eğer son duraksa, hoşlanıyorsan, orda devam. Yeni trendleri de katarak, güncellenerek devam. Ama diyorsan ki yok abi, bana başka challenge'lar lazım, o zaman yavaş yavaş uzamaya bahane arıyor insan. İdeal süreyi kaşıntılar tutunca, kendi kendine yaratıyor gibi.

      : ))

      Sil
  7. Yine yeniden uzun yazacağım ama bu haberi görmüşken yorum yapmadan geçemedim. Hayırlı olsun :) Güzellikler katlanarak devam etsin diyeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler <3 bu haberlerim de baydı ama biraz sanki. sık sık durum güncellemesi yapıp, önce tebrikleri topluyorum, sonra olaylar olaylar.
      umarım bu kez ideal iş dengesini sağladım.

      öperim seniii

      Sil
  8. hayırlı mutlu kazançlar <3

    YanıtlaSil
  9. Hayirli olsun! Isi biraktigin yaprak dokumu formatinda yazini okumuztum, yeni isi duyunca bi heyecan basti jjdjdjd memleketimde calisip vapurla (izmir) ise gitmek hayalim vardi. Yukaridaki maddelerin en altina >Ve tum bu sartlar Turkiye disinda olmalidir. maddesini koyup Berlin`e tasindim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben seni çok eskilerden beri okurdum ve hatırlıyorum var ya! vapur fantezini biliyorum!
      epeydir uğramadım senin oralara, bir kahve qeyfinde yeniden ziyarete gelmek istiyorum!!

      Sil
  10. Hayırlı olsun :) Umarın yeni işinde aradığın ne varsa bulursun.

    YanıtlaSil

Yeni Hayat

Sağlıklı yaşama geçmem lazım diyip, bunu pat diye yapabilenlerden misin? Ve ne kadar kalıcı? Ben yapamadım. Öncelikle işe kesin ve ...