27 Temmuz 2017 Perşembe

Laf.


Kesin bir dille açıklıyorum.

Bir şeyi yapmak değil, yapar görünmek de çok tatlı. Muzun olgun hali gibi. Tadı var. Mesela basketbol oyuncusu değilsin ama niyetin var. 'Ben basketbol öğrenicem' diye ortamlarda resmi duyurunu yapıyorsun. O ne tatlı histir, yaşadın mı? Mesela en son ben davul öğrenicem dedim, bir arkadaşa. Kolaymış ya, ev erkeğiyle stüdyoya gidicez, bana temel şeyleri göstericek, dedim. Öyle konuşmuştuk üç gün önce. Ben alacalı bulacalı sevinmiştim. Şimdi bu plan gayet 'unutulanlar listesine' girdi bile. Fakat ben bateri çalıcam diye hayalimde kurgulamış, tatminimi olmuşum zaten. Şu kısacık ömürde, daha nasıl kar edeyim?

➞Dövme yaptırıcam, na bak şuraya, şöyle bişi.. demek de tatmin yaratıyor.
➞Tatil için fiyat sormak iyi geliyor.
➞Alışveriş sitelerine girip favoriye almak da fena bir his değil.
➞Zengin olduğunda o parayla neler yapacağını bir bir hesaplamak ve hatta bazen o paradan akrabalara verip vermemek konusunda kararsız kalmak bile çok eğlenceli.
çok para halays


***

Türklerin tatil anlayışını inceledim. Zaten İskoçların inceleyecek değilim. Etrafımda malzeme neyse, o. Kendilerine müthiş akraba-tatil lokasyonu belirliyorlar. Babamlar tatile çıkmış. Tam 6 ayrı nokta, hepsinde de kalacak bir akraba bulmuşlar anasını satayım. Hayır koskoca instagram çağında gızları var, bu kız nerden beslenecek. Şaka şaka, tabi ki de akrabalar harikadır. Hele sabah kahvaltı hazırlanırken erkeklerin gündemi tartışması, kadınların sofrayı kurması, evin gençlerinin de uykudan yeni kalkmış halde koltukta saygılı ama mayışık şekilde oturması var ya, işte o denizden sonra tüm akrabaların duş sırası için koridorda beklemesinin hazzıyla yarışır.
1+1 yazlığa sığmaya çalışan akrabaların yaz sevinci


***

Derledi ya 21 gün. Sonra dediler 40 gün. Bir alışkanlıktan kurtulmak ya da birine alışmak için gereken süre. Onu sonra düzelttiler. Google'da 'facts about habits' diye aratınca, en bilimsel sürenin 66 gün olduğu söyleniyor. Her alışkanlık için farklı bir süre varmış. Örneğin yalancılık huyun var diyelim, 122 gün filan sürebiliyormuş ondan kurtulması. Ya da çalışırken antep fıstığı yeme bağımlılığın var (örneklerimin sınırları zorlaması), o da 38 gün filan sürebilirmiş. Fakat genel bir ortalamasını almışlar, 66 gün çıkmış ortaya. İngilizcesi olan varsa ya da ingilizce bilen akrabası olan, hemen baksın. Akraba mühim.
Bismil atmışaltı güne..


***

Bu bloğu günlük notlar düşmek için açmıştım. Taslaklar bölümünde çalıştığım uzun yazılarla ilgim olmasın diye. Zaten bende uzun yazma, uzun okuma sabrı yok. Bu konuda gerçek bir kıroyum. Düşündüm, her gün böyle not almanın bende yarattığı hoş bir his oluyor. Günlük kahve keyfini böyle aradan çıkarıyorum. Dilerim ki Pazartesi başlayacak olan iş tempomla da aralarda notlarımı düşeyim. Sesli de ekliyim, okumayan- benim gibi üşenen ordan takip etsin. Tabi bunlar hep neye niyet, neye kısmet evladım.




15 yorum:

  1. Ayrı tellerden ortaya karışık bir salata gibi olmuş. Bu da tercih edilebilir uzun yazı sevmeyenler için tabi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehehe ortaya karışık olunca, rahatça yazabiliyorum günlük. Yoksa bekliyor bir anlam kazansın diye. böylesi hoşuma gidiyor.

      yorum için teşekkürler : ))

      Sil
  2. Ben galiba ne olursa olsun yazi okumayi sevenlerdenim ve tabii kisa yazamayanlardan :s ama yine de super bir fikir, kocam duyunca bayilacak, o da izlemeyi dinlemeyi sevenlerden... Ay ben de belki once okur sonra dinlerim tadini cikarmak için:)))
    Ay bi de aliskanlik su kadar gün olayi bende ters teper kesin ister bir ara dedikleri gubi 21 ister 121 olsun. Sanki hedefe ulasmak icin yapmak sonra vazgecmek gerekir gibi... Dis motivasyonlar benim ic motivasyonumu hemencecik öldürüyor. Sadece yapmayi kafaya iyice koymak lazim, 3 gün bile yeter...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben senin yazılarını ideal uzunlukta buluyorum <3

      bence de motivasyon çok ileriye taşımıyor insanı. bir can sıkıntısıyla her şey çöp.

      Sil
  3. Acele acele yazayim derken dunya kadar yazim hatası yapmışım... Ustelik soyleyeceklerimi de unutmusum.
    * bu ara ust uste yazmana bayiliyorum mis gibi hergün taze yazi
    * bir de gecenlerde sayfa yapisini degistirmistin ya cok guzeldi :) soyleyemeden geri döndün, yazayim içimde kalmasin :)

    YanıtlaSil
  4. Markette yparım ben bunu alırım, alırım, çok alırım hatta..
    Kasaya yaklaşınca hmmm gerek yok deyip bırakırım... Bazen yerlerini yeniden bulamıyorum gerçi ama olsun bırakıyorum yine de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de!!!! markette çok pis yaşıyorum aynı şekilde. güzel bir iç hesaplaşma oluyor.

      ehehe.

      Sil
  5. Ahahah bu hissi biliyorum ben, alışveriş sitelerinde favoriye atma benden sorulur. :D Ayrıca mobilya sitelerine bakıp eşyaları kombinleyip evi tasarlayıp "Neyse şimdi durduk yerde masraf yapmayım." diyerek almaktan vazgeçme hissi kalp ben. :D Çok yaşa Kahve günlük notlarını seviyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok eşya kombinledim hayallerde. Yetmedi başkasının eşyalarını bile kombinledim.

      Çoook teşekkürler she.

      Sil
  6. çok eğlenceli yazıyorsun.gerçekçi ve acayip samimi geliyor anlattıkların.konu kastırman yok, ben denedim öle oldu, cildim parladı bla bla diye faydalı olacam zorlaman yok güzel be işte ! eğleşip gidiyoruz ;D ben okumayı sevenlerdenim ama senin kendi yazdıklarını nasıl tonladığını da merak etmiyor değilim ;) (hülya)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cildim şuan parlasa ben de yazardım vallai. eheheh.. Çok teşekkürler hülya. olumlu yorumlar almak hafif utandırmayla beraber, mutlu ediyor!

      Sil
  7. Hahaha ses kaydı çok güzel ya, güzel montaj ve düzenleme. Devamı gelsin :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi bir hal var da aşarız hadi işalağ.
      yorum için teşekkür ederim : ))))

      Sil
  8. Ses kaydını dinleyemedim bir türlü sayfa açılmadı ama merak ediyorum.
    Bu arada bu kadar sık yazman da çok güzel.Sabahları pc yi açınca hemen bakıyorum yeni yazı var mı diye:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa neden açılmadı acaba?! Bakayım ben de.

      Ay bu ara hoşlanıyorum her gün not almaktan, zaten o amaçla açmıştım bloğu. Günlük detaylardan şöyle bi bahsedeyim. Bana iyi geliyor. Baymadıysam oley o zaman : ))

      Sil

Kreş Öncesi Silahlanmak

Günlük not düşmelerimin sonuna geldim bence. Bundan gayrı ara ara uğrarım bu topraklara, ey halagızları. Pazartesi, iş dolayısıyla ke...