29 Temmuz 2017 Cumartesi

Kreş Öncesi Silahlanmak


Günlük not düşmelerimin sonuna geldim bence.

Bundan gayrı ara ara uğrarım bu topraklara, ey halagızları. Pazartesi, iş dolayısıyla kendimin hızlandırılmış programına ayar çekeceğim.

Ev çocuğum, okulunun(yeni kreş) demosunu iyi tamamladı. Pazartesi itibariyle, tam gün kreşe geçiyor. Her ne olursa olsun, isterse dünyanın en kusursuz kreşi olsun, yine de kreş fikrini sevmiyorum- sevmeyeceğim. Ne olmalıydı, çalışan ebeveynlerin çocuklarına ne yapılmalıydı, tam 12'den cevaplayabileceğim bir önerim yok. Kreş, benim için kümesten farksız. Montessori yemini etmiş de olsa, yüzünü batıya dönmüş de olsa, tüm gıdasını buram buram köy kokan malzemeden de yapsa, sabah 8 akşam 7 bir çocuğun kreşte bulunması, dev bir hıdırlık.

Neysııh.
Oturup sisteme balgam atmıyım akşam akşam. İş öncesi, tam gün kreşe günler kala, hafiften bazı hazırlıklara başladım. Bunları paylaşmak istiyorum.

Geçen yıl direnip, karşı olduğum takviye meselesinde, bu sene gayet erotik davrandım. Eczaneden koştum, ev çocuğu için probiyotik aldım. Bir de beta-glukan içeren bir şurup. Çok tartışmaya açık konular, farkındayım. Gözümü kararttım ve aldım abi. Geçen sene kreşte bulunduğu süre boyunca sıpalinin burnu durmadı. Çocuğumu kokusundan değil öksürüğünden tanıyacak hale geldim. Kreş bittiği anda, hastalıklardan eser kalmadı. Nabıcaz be Kamil? Anamız .ikildi. Çocuk pıstı. Bu sene topladım bağışıklık güçlendiricileri, bekliyorum.

Başka neler yapıcam?
  • Evde bol sıvı tüketimine dikkat edicem.
  • Dengeli beslenmesine özen göstericem. Bunun için buzluğa atmaya başladım taze sebzeleri.
  • Mutlaka başrollerden yardımlar alıcam; örneğin zencefil, örneğin sarımsak.
  • Uyku konusunda disiplini elden bırakmıycam, o konuda iyi depolanması önemli.
  • Sabah kahvaltılarını erkenden uyanıp, evde benimle yapmasını sağlayacağım. Okulda üzerine cila atar, çok isterse.
  • Şekerden yine uzak tutucam, çünkü şeker maalesef yardımcı oluyor hasta olmasına. Zaten son iki aydır, dondurmanın mokunu çıkardı, yeterli bu ona.
  • Evde yoğurt mayalamaya yeniden başlıycam.
  • İnek sütü yerine keçi sütü alıcam yeniden.

Başka da yapacak bir şey yok. Çünkü ben ev çocuğunun yollarına avokado da döksem, o virüsler her koşulda tanrı misafiri. Şansıma annemle aynı şehirde yaşıyorum. Çok ciddi hastalandığı durumlarda, ondan yardım alabiliyorum.

Kreşte hasta olmak başlığı altında yüzyıllardır iki görüş başı çekiyor.

Birinci görüş:

'Olsun, küçük yaşta hastalıklarla tanışsın ki, ileride sapasağlam olsun'

İkinci görüş:

'Yazık. Daha çok küçük ve savunmasız. Kreşte gereksiz yere yıpranıyor'

Tüm bu görüşlere, halkın genel tesellisi ise 'hastalanacağı varsa hastalanır' şeklinde. Bence de öyle. Fakat yine de yapılabilecek şeyler varsa, denemeli.

Örneğin çocuk sık terliyorsa, bu konuda kreş bilgilendirilmeli. Ona göre üst baş kontrolü sağlanabilir. Su içmeyi unutuyorsa, burnu aktığında kendi temizleyemiyorsa, yemeklerde fazlaca kötü karbonhidrat tüketiyorsa ve bu çocuğun genel sağlık durumuna iyi gelmiyorsa vs vs.
Kreşte vakit geçirirken, çocuğun yaşayabileceği ve yardım almayı düşünemeyeceği tüm detayları, bir sapık gibi düşünüp, görüşmek lazım.

Ha adınız 'pimpirikli ana' olabilir, bence mahsuru yok.

Çözülmesi zor ve ciddi sağlık sorunlarının dışında; bu şekilde olağan ve 'kolay' denilebilecek sıkıntılar yaşarken, genel hayat kalitesini düşürmemesi adına, ben bu sene bunları yapmayı planlıyorum. Neye niyet neye kısmet evladım.

Not 1: Bu arada, elektrik faturası geldi. Klima hiç de korktuğum gibi elektriği gömmemiş ya? Kıbrıs'ta 2014'te 630 TL ödemiştik mesela, hiç unutmam. Klima imzalı. Burada sonsuzca çalıştıran bir beygile rağmen 163 TL geldi. Buna içerim yemin ederim. Ben min. 800 TL bekliyordum, yahu? Hayır klimayı çok çekiştirdim bu topraklardan, bu gelişmeyi yazmak istedim.

Not 2: Tanıdığım en cool gebe'nin önerdiği gibi, sadomazo kelimesi konusunda bir daha hiç çıt çıkarmayarak, ev çocuğunun zihninde 'eternalsunshineofthespotlessmind' etkisi yaratmayı başardık. Parmak emme alışkanlığında da aynı bereketi bekliyorum.

Yarın için datlı bir Pazar kahvesi diliyorum.




9 yorum:

  1. Ne tatlı anlatmışsın, çocuğum yok henüz ama abimin kızından dolayı konuları az biraz tanıyorum :) Ufaklık umarım hiç hastalanmadan bomba gibi bititirir bu kreş yılını.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehehe : ))
      zaten kardeş çocukları şahane bir fikir veriyor çocuk sahibi olmaya. hazırlık sınıfı gibi.

      çok teşekkür ederim, güzel dileğin için.

      Sil
  2. bacm kreşe neden bu kadar kaşısın? anam-babam çalıştığı için ben 2 yaşından itibaren hep keşlerde büyüdüm ama hiç kötü hatırlamıyorum. bilakis pekçok motor ve sosyal becerimi o kreş köşelerinde geliştirdiğime inanıyorum. anane-babane büyütmesi bebelere göre kreş bebelerinin becerilerini kesinlikle savunurum hatta, o derece. tamam en free en demokratik ortam sayılmaz belki ama hayat da ne free ne demokratik zaten. hakkını savunmayı, savunmazsa ezilmeyi, gerekirse paylaşmayı ve insan okumayı kreşte öğreniyor insan bebeleri. bence tabi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ege, kreşin faydaları var. Ben de 4 yaş itibariyle kreşte varlık gösterdim.

      benim hazmedemeğim bir bakım evi gibi, sabahın körleri akşamın geçlerine kadar kreşe emanet edilen çocuklar. kreşler iyi iş çıkarsa da, kaliteli olsa da, bi kere doğaya aykırı ya uzun saatler kreş.

      başka yöntemler, minik iyileştirmeler lazım.

      Sil
  3. Güüünaayydıııınnn:D

    İşin hayırlı, uğurlu, mutlu, sıcaktan bunaltan bir İzmir gününde denizden esen meltem kadar ferahlatıcı olsun. :) Pazartesilerin sendromsuz olsun.

    Genele uyum sağlamak zorundayız be Kahve. Mesaili bir iş varsa ortada, mecburen ya anane babane, ya bakıcı, ya kreş, biri bakacak çocuğa mecburen. Hepsinin de kendi içinde defaktoları var, hangisi daha az hasar verir onu düşünmeye çalışıyoruz hepimiz. Ülke senin hakkını gözetmiyor ki, çocuğunun nerede nasıl bakım aldığı, nasıl büyüdüğü gö*(z)ünde değil.

    Açıkçası ben de çocuk 3ü bitirdiğinde göndermeyi planlıyorum. (O zamana dek kendi kreşimizi açma hayalimiz var ama hayaller-hayatlar...)

    Keşke anneler daha az çalışsa, daha çok evde olsa, keşke çocuk kreşe sadece oyun oynama ihtiyacını karşılamak amacı ile gitse, keşke alternatifler olsa. Elimizdekiyle yetinmekten başka yapacak bir şey var mı ki?

    Not: Tepkisizliğin işe yaramasına çok sevindim. :)

    YanıtlaSil
  4. benim ev kızı da:P bu yaz başladı kreşe, tam 2,5 yaşında :D anane babane dinlenme tesislerinden sonra kreşin oda kahvaltı konforunu kolay kabullendiğini söyleyemem:S biz karıkoca çalışma saatlerinden ötürü mümkün olsa 7:15-7:20 de kreşe bırakmak zorundayız. (namümkün ülkede sanki herkes ilkokul öğretmeni de mesaisi 9:00 da başlıyor. 7 buçuktan önce açılan kreş yon:( ) .benimde aklımda bu kışa hazırlık olarak bebeyi hazıramak. benim hareket planı şöyele;
    Kefir içmeyi zaten seviyor. Yapabilirsem evde mayalamayı deneyeceğim.
    BEE-O nun propolis ve arı sütü ürünlerinden almak, kestane balı almak
    çörek otu yağını denemek
    sarımsak için kardeşimin katıldığı sempozyumdan bilgiler; mutaka ezilirek , 10 dakika beklendikten sonra mümkünde zeytinyağı ile birlikte tüketilmeli. propolisde çocukluk çağında kullanıldığında %100 kansere karşı koruma ve bağışıklığı güçlendirme etkisi varmış.
    benden bilgiler bu kadar:D

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar, Elektrik Malzemeleri arıyorsanız, bu site gerçekten çok iyi malzemeler ile Elektrik malzemeleri üretiyor. Herkese Tavsiye Ederim. İletişime Geçtikten Sonra Kısa Sürede İlgileniyorlar.

    YanıtlaSil
  6. Tam da okul kayıtları zamanı benim gibi kreşli annelere çokuygun bir yazı olmuş!

    Bu arada keşfe çıktığımda buldum blogunu takipteyim beklerim...

    www.birsenle.com

    YanıtlaSil
  7. Prebiyotik mi probiyotik mi? Bu konu ince konu :D Ya geçen sene kreşin ilk senesi olduğu için aşırı hastalandı, bu sene çok rahat geçecek bak inan bana, herkeste öyle oldu.. İçini ferah tut.

    YanıtlaSil

Yeni Hayat

Sağlıklı yaşama geçmem lazım diyip, bunu pat diye yapabilenlerden misin? Ve ne kadar kalıcı? Ben yapamadım. Öncelikle işe kesin ve ...