26 Mart 2017 Pazar

Sen bu yazıyı okurken, 1 dakika 20 saniye daha yaşlanacaksın

İnsan bireyi şu üç günlük dünyada en çok neyin peşinden gider? Ekmeğinin mi, manitanın mı, hayatın özünün mü? Hayır gardaşlar, hiçbiri. İnsan bireyi yaşının peşinden gider.

Nasıl mı?

Mevzu bebelikten başlar:

"Mm 2 yaşa göre, iyi konuşuyor / konuşamıyor"
"3 yaşında mı, aa daha kocaman görünüyor, aferiiiin"
"5 yaşında olmasına rağmen altına çiş kaçırıyor"

Daha bebelikten bizimle artmaya başlayan yaş rakamı, etrafımızda çeşitli beklentiler yaratıyor. Sonra sazı eline eğitim hayatı alıyor. Orda da kan revan içinde yaşımıza göre kendimiz ve diğerleriyle kıyaslanıyoruz. Bizden yaşça büyükler ya idolümüz ya 'kötü örneğimiz' olarak kafamızda bir yaş deadline'ı oluşturuyor.

İlhama ihtiyacımız olan yaşlarda kendimizi 'kendi' akvaryumumuzda yüzdürmek yerine; falanca yazar şu yaşında ilk kitabını çıkarmış bile, benim daha bin beş yüz fırın yiyip sonra onları sindirmem lazım, diyor- hayallerimizi az ilerideki çöp kutusuna bırakıveriyoruz. Yazar örneği yerine, müzisyen, oyuncu, küçük yaşında isminden söz ettiren bilim bireyi de olabülür.

Sonra aşk meşk ve ilişkiler konusunda da deadline var, malum. Bu konu artık fısıltı olmaktan çıktı. 30 yaş sonrası hala evlenmemiş tüm kadın ve erkekler üzerlerine doğru koşan 'panikatörler' tarafından taciz edilirler. Bu bazen 'niye evlenmiyon gız' şeklinde patavatsızlıklarla olabilir. İnsan bireyinin nerde ne yapacağı belli olmaz. Çocuk sahibi olmayanlara da aynı mahallenin panikatörleri saldırıda bulunabilir. Ne bileyim mesela anneler gününde bekar kız arkadaşlarına abartı ifadelerle 'illa doğurmaya gerek yok ki, sen çok iyi bir kedi annesisin, anneler günün kutlu olsun be bacım' şeklinde gayet lüzumsuz yakınlaşmalar yapılabilir. 40 yaşında hala çocuk sahibi olmamış bir birey herkesi korkutur. Ya bildiği bir şey varsa? Ya mutluysa? Ya bizden daha iyi durumdaysa? Böyle bir şeyin kabülü olamaz. Herkes kapısının önündeki deadline'a sahip çıkmalı. Tıpkı bebeklikteki gibi. 3 yaşında kakanı hala babanla aynı yere yapamıyorsan ya da 30 yaşında aileler hala tanışmamışsa, etrafındaki panikatörlere hazır ol.

30 yaş üstü, evlenmiş, çocuk sahibi olmuşsanız yine tebrik edemiyoruz. Çünkü iş orada bitmiyor. Bunun ikinci-üçüncü çocuğu var, işsel konular var, mal mülk var, squat'a başlaması-botokslara giriş yapması var. Hepsi için bir deadline var, unutmayın.

Yaş takviminde hepimizin uyması gereken kurallar var, dedik. Özellikle bir kadın asla yaşında göstermeyecek. Bu da bir kural. 35 isen daha yeni 30 olmuş gibi, 30 isen taş çatlasa 25 olmalısın. Ama fake bir şekilde. Bu eğer gerçek olursa panikatörler bunu takdir etmez ki? Şaka mısın? Gerçekten genç gösteriyorsan, kim bunu itiraf etsin. Etrafında sırrını keşfetmek için pusuda beklerler. Ve kuru bir teselli için senin bir tutam botoks ihtimalini severler.

Bu yazı 33 yaş sponsorluğunda yazıldı.
Bazen giydiği gömlek ya da ayakkabıya göre ortamda 'aa yaşını hiç göstermiyorsun' bazen ise 'hmm demek 33'sün, anladım' şeklinde 'tam ortada' tepkilere maruz kalındığı yaştayım. Aslında biraz çabayla belki 31 gösteririm ama genelde yaşımın insanıyım.

Dün ev erkeği gecenin bir vakti, mutfakta sohbet ederken 'ama senin annen harbiden yaşını göstermiyor ya kadın 50 bile göstermiyor' diyince, içimdeki aşırı sevinçli kelebek sabahı zor ediyorsa, bir an evvel annesine bu yorumu iletmek için çıldırıyorsa, bilin ki orada yine bir 'yaş' gerçeği var.

Dünya, 'daha genç göstermek ve her şeyi yaşı gelmeden yapmak' motivasyonuyla dönüyor.

Gündelik yaşamdan bir motivasyon cümlesiyle yazıyı sonlandırıyorum:

'Sen yaşlanmadın hayatım, yaş aldın'


Hadi pazar kahvesi.

Not: Görsel yok, vakit yetmedi, kuru kuru oldu biraz, idare edin dostlar.


5 yorum:

  1. Amanın da Nasıl doğru tespitler Deryası.
    Ergenlikten itibaren uzun yıllarım "yaşından olgun" görünmeye kasmakla geçti. 20 yaşındayım ama hayatı çözmüşüm, yaşıtım gerzek kızlar gibi değilim, kafka okuyorum, bir derinliğim var yanılsamasıyla geçti.
    Halbu ki herkes kadar gerzektim özümde. Bu triplerimle insanlar benden etkilenmiş gibi görünüp belki de içlerinden sinsice taşak geçtiler :)))

    Ne yalan söyliyim yaşımdan genç görünmeyi seviyorum şuan. Ama hepsinin bir sebebi var onu da biliyorum ;) kırışıklığım olmayışı kilomdan mesela surat ay parçası :D genç gibi duruyor olmam 2 çocuklu oluşumdan ve giyim tarzımdan belli ki. Tabi öyle zıpçıktı genç gız gibi de giyinmiyorum ama makyaj ve bakım olmayınca; bi kot bi tişört takılınca bu gız olsa olsa 27dir; üniversitede asistandır havam var eheheheh

    Demem o ki hayatımızın ilk bölümü boy-zeka-beceri-kapasite olarak yaşıtlarından ileride görünmenin ; diğer bölümü surat ve sıkı göt itibariyle yaşından küçük görünmenin hayalleri-böbürlenmeleriyle geçiyor.

    Herşey tam yaşında güzel, bırakalım bu işleri diyor; hayırlı pazarlar diliyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de aslında öyleydim, şuan düşünüyorum da. aklı başında ve sanatçı deliliğinden görünmek için imaj yapmıştım kendime. taklit ettiğim yaş 30'lardı aslında. eyhht. nietzche'den alıntılar yapardım. Kafka'dan çalıntılar. ve daha neler neler.

      30 ların ilk yarısında hafif zayıflık, kot pantolon-tişört ve doğal saçlar- makyajsızlık hakikaten 27'lerde gösteriyor. fakat yine de 'genç göstermek' bile başlı başına bir yaşlılık :D
      kelimenin gelişinden..

      Sil
  2. Laa bu ne kadarda güzelbir yaziymis pek bi begendim haa eline saglik 😁 ben ablamdan önce evlendim ablam 30 yasinda.Gelen giden gizlice dürtüyo.Yokmu istedigi niye evlenmiyo diye.Sana ne pamla diyesim geliyo 😁 fistik gibi kiz sanami kalmis düşünmesi haha 😃 bizim milletimiz bi alem.Yasla kafayi bozmuslar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok kabalık ya. benim de var evlenmemiş arkadaşlarım ve beni dürtüp 'o niye evlenmiyor gız' dediklerinde suratlarına 'nur yerlitaş bakışları' atıyorum.

      fuuuuck

      Sil
  3. Kaçırmışım mis gibi pazar yazısını :) fikrine sağlık :)

    YanıtlaSil

Pazar akşamı, mutfak masasında.

Yazmak için mutfağa yerleştim. Henüz balık kokusu çıkmamış sindiği yerlerden. Fırında tavada kızarmış gibi pişen balık tarifi okuyunca, d...